niedziela, 31 sierpnia 2008

Oficjalna strona Wypraw WPG działa!

Już jakiś czas temu zacząłem tworzyć stronę prezentującą wszystkie do tej pory opublikowane Wyprawy WaypointGame. Celem była prezentacja naszego dzieła w łatwej i intuicyjnej formie z możliwością podglądu trasy na mapce, a właściwie ta mapka miała być głównym celem.

Efekt osiągnąłem po wiele trudach.
Co jest i jak działa:
- Możliwość podglądu wszystkich tras na mapie. Trasy w różnym kolorze dla łatwiejszego zobrazowania
- Treść wypraw wraz ze zdjęciami wyświetla się pod mapką.
- zZ takich rzeczy nie widocznych dla użytkownika to wrzucanie nowej wyprawy starłem się możliwie uprościć i wydaje mi się, że swój cel osiągnąłem. Chociaż można w tym względzie wiele jeszcze zrobić.

Niestety nadal są problemy spowodowane niezgodnością niektórych przeglądarek ze standardami. Poniżej lista przeglądarek na których został wykonany test i jego efekt:
- Firefox 3 - bez problemu
- Safari 3.1 - bez problemu
Te dwie powyższe przeglądarki są rekomendowane dla stronki wypraw.
- Opera 9.52 - brak zróżnicowania kolorów tras na mapie.
- Konqueror 3.5.10 - j.w.
- Internet Explorer 7 - nie wyświetla się treść wyprawy.

Priorytetem jest zmuszenie prawidłowego działania stronki pod IE.

Na razie nie planuję prac nad nową funkcjonalnością, ale w dalszych planach jest:
- przycisk "Drukuj" ze sformatowaną stroną do wydruku z opcjami wydruku ze zdjęciami lub bez i z mapą lub bez,
- możliwość dodania trasy z kilometrażem i zaznaczonymi ciekawymi miejscami na mapie,
- interfejs dla autorów wypraw do łatwego wprowadzania wszystkich potrzebnych danych.

Oficjalna strona znajduje się TUTAJ.

Brak komentarzy: