poniedziałek, 16 listopada 2009

Mobile Trail Explorer on Samsung B2700

Kilka miesięcy temu po awarii głośnika w mojej Nokii 3110C postanowiłem zmienić telefon. Wybór padł na SOLIDny Samsung B2700. Telefon faktycznie jest wytrzymały, chociaż przy moim użytkowaniu pojawiły się już poważne rysy na wyświetlaczu. Główna wada tego telefonu, o którą gdybym wiedział to na pewno samsunga bym nie kupił to fatalna obsługa JAVA.

Właściwie nie działa mi nic co bym chciał:
- OperaMini - nie można skonfigurować połączenia z internetem
- TrekBuddy - OutofMemory już po kilku przesunięciach mapy
- TrackMyJourney - nawet nie da się uruchomić. Jestem fanem tej aplikacji, a że mam wykupiną licencję próbowałem coś wskurać u autora. Niestety specjalna wersja dla mnie nie dała rady. Pozostaje używać TMJ na służbowej k800i
- Gmail - googlowski klient poczty oczywiście nie może się połączyć z internetem

Mojego rozgorycznia nie umniejsza nawet fakt, że działa GoogleMaps i... SITKOL Navigator.

Z założenia Samsunga miałem używać w ciężkim terenie i na zawodach, jedną z głównych fukncjonalności miał być zapis tracków gpsowych. Ostatnio znalazłem program, który jak na razie działa na B2700. To opensource'owy Mobile Trail Explorer. Co prawda rozwój tego midletu idzie bardzo powoli, ale podstawowa dla mnie funkcjonalność jest.

Niestety na starcie okazało się, że nie będzie łatwo. Export Folder (do zapisów plików) jest domyślnie ustawiony na E:/ co w moim Samsungu skutkuje zawieszeniem aplikacji w chwili próby jego zmiany (Samsungi, mają system operacyjnym w którym karta widziana jest jako Mmc/).
Udało się znaleźć rozwiązanie na grupie dyskusyjnej MTE, ponieważ na szczęście użytkownicy Motoroli mają podobny problem (tam ścieżka jest jeszcze inna). Rozwiązaniem miała być zmiana w kodzie i zrobionie nowego builda dla siebie.

Zainstalowałem NetBeans (połowa programistów w firmie na tym pracuje, mogłem zobaczyć jaka to jest kobyła), zaimportowałem źródła, zmieniłem co trzeba, godzinę męczyłem się z kompilacją i jest!

Poniżej link do zmodyfikowanej wersji Mobile Trail Explororer v.1.14 . U mnie działa.

http://adam-piastow.ovh.org/mte.jar

Samsung ma jeszcze jedną wadę jeśli chodzi o javę. Aplikacje można tylko wgrywać przez internet, więc potrzebny jest serwer, żeby ją gdzieś zamienić.

Mam nadzieję, że ten przydługi post komuś pomoże. Akt solidaryzacji z użytkownikami SOLIDów.

Mam problem jeśli chodzi o prawa autorskie. MTE jest opartu na licencji GNU v.2, więc chyba muszę zamieścić też źródła: http://adam-piastow.ovh.org/MobileTrailExplorer.zip

2 komentarze:

Unknown pisze...

Czołem. Mam B2100 zainstalowałem trekbuddy z pomocą tego poradnika http://wiki.trekbuddy.net/index.php/Installation#B2100 i wszystko śmiga aż miło. Czasem zastosowane ustawienia się zresetują (po wyłączeniu telefonu chyba) i całą procedurę trzeba powtórzyć, na szczęście nie jest długa.

Pozdr Kasper

Jak założyć blog pisze...

Gratuluję, takie wskazówki na pewno pomogą nie jednemu nowemu posiadaczowi takiego GPS'a. Tak to już jest że producenci nie zawsze robią coś do końca pod kontem klienta i trzeba się było namęczyć by ustawić takie urządzenie pod swoje potrzeby.